Directeur – Utrecht

Solliciteer direct

Introductie

Voor onze opdrachtgever Volksuniversiteit Utrecht zoeken wij een Directeur.
U kunt reageren tot en met woensdag 4 september a.s. (ref.nr. 6915).

Organisatie

De Volksuniversiteit Utrecht (VUU) is een begrip in de regio Utrecht. Inmiddels is de VUU uitgegroeid tot de grootste volksuniversiteit van Nederland. Al meer dan 100 jaar biedt de VUU alle Utrechters, ongeacht opleidingsniveau en achtergrond, de mogelijkheid zich een leven lang te ontwikkelen.

Volksuniversiteit Utrecht (VUU) is een stichting zonder winstoogmerk, gericht op volwassenenonderwijs. Een team van vaste medewerkers (4,4 fte) zorgt samen met ruim 80 docenten en meer dan 400 cursussen per jaar voor een constante dynamiek in het historische pand aan de Nieuwegracht. Daarnaast verzorgt de VUU cursussen vanuit enkele goed bereikbare, secundaire locaties.

Missie en visie
De Volksuniversiteit Utrecht biedt volwasseneneducatie die bijdraagt aan de participatie en sociale cohesie in de regio Utrecht. Zij verstrekken kennis door contact.

De missie is gebaseerd op de volgende kernwaarden van de Volksuniversiteit Utrecht:
• een niet-formeel en laagdrempelig aanbod aan cursussen;
• betrokken begeleiding door professionele docenten;
• cursussen op een breed terrein, gebaseerd op trends en vraag;
• cursussen die naast kennisoverdracht een sociale inbedding bieden;
• samen (met andere volwassenen) leren in het pand aan de Nieuwegracht in Utrecht; en
• een bijdrage leveren aan maatschappelijke participatie binnen de regio Utrecht.

VU Utrecht onderscheidt zich door cursussen aan te bieden waarin men gezamenlijk mét en door elkaar op een optimale manier kennis en vaardigheden verwerft. Deze specifieke vorm van leren betekent dat iedere cursist na een cursus naar buiten loopt met zowel meer kennis als meer kennissen.

VUU heeft een platte organisatie met korte lijnen. De directeur stuurt direct de organisatie aan. “Het bureau” bestaat uit: de directeur, hoofd administratie, beheerder/zakelijk leider, hoofd balie, 2 medewerkers balie/administratie, 6 (avond)conciërges en 7 koffiemedewerkers.
De organisatie heeft een bestuur van 4 leden. Het bestuur kwam in 2018 vier maal in vergadering bijeen, het dagelijks bestuur had buiten die vergaderingen een frequenter contact. Onderwerpen die daarbij onder meer aan de orde kwamen: NT2 & de subsidie daarvoor, Plan Einstein, personele zaken, ontwikkeling van visie en beleid over cursussen en overige activiteiten, verbetering van de financiële draagkracht van de Volksuniversiteit Utrecht, aanpassing van werving en publiciteit aan de mogelijkheden van de nieuwe media.
VUU heeft een docentenraad die in 2018 tweemaal bijeen kwam en zich bezig heeft gehouden met didactiek, PR, de Open Dag, berichten uit de secties, de programmagids en de website.

De professionele en ongedwongen sfeer zorgen voor een motiverende omgeving.
De cursisten waarderen de VUU met name vanwege het brede aanbod van cursussen, de vakkundige en gepassioneerde docenten en de uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

Nu de huidige directeur met pensioen gaat, zoekt de VUU een bevlogen opvolger.

Functie

Als directeur van de Volksuniversiteit Utrecht heb je een duidelijke visie op de ontwikkeling van de Volksuniversiteit en haar unieke toegevoegde waarde voor de stad Utrecht en omstreken. Je verbindt en leidt het team in deze visie, gericht op het gezamenlijke succes. Je zorgt voor de juiste kaders en richting en geeft de professionals ruimte waar mogelijk en sturing waar nodig, als onderdeel van hedendaags personeelsbeleid. Je bent gericht op een optimale inzet van mensen en middelen in de organisatie, denkt en handelt vanuit een duidelijk kwaliteitsperspectief en coacht het team hierin. Je stuurt en rapporteert op basis van relevante KPI’s en inzichtelijke kwantitatieve en kwalitatieve rapportages, ontwikkelt het beleid en bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening en het aanbod. Je bent verantwoordelijk voor realisatie conform plan, binnen vooraf gestelde randvoorwaarden ten aanzien van kosten, kwaliteit, tijd en organisatie.

Je treedt naar buiten als boegbeeld en ambassadeur van de Volksuniversiteit, brengt de missie van Volksuniversiteit Utrecht overtuigend over en weet de organisatie goed te positioneren in de stad en in de markt. Je hebt een sterk en actief netwerk in de regio Utrecht en met partners realiseer je effectieve en vruchtbare samenwerkingen. Je bent innovatief, commercieel en creatief, je signaleert en creëert kansen in de markt en weet die voor de Volksuniversiteit Utrecht optimaal te benutten.
In samenspraak met het bestuur geef je richting en invulling aan de visie en missie van de Volksuniversiteit Utrecht en je vertaalt deze in strategische doelen en concrete acties voor de organisatie.

Functie eisen

• Academisch werk- en denkniveau;
• Sterke affiniteit met volwassenenonderwijs;
• Inspirerend en verbindend leiderschap;
• Ruime ervaring met organisatorische verandering, met begeleiden van organisaties hierin en met coachen van een team van professionals;
• Vernieuwend denker en charismatische doener: vertaalt ideeën naar oplossingsrichtingen;
• Resultaatgericht en schakelt gemakkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau;
• Bij voorkeur eindverantwoordelijkheid gedragen;
• Oog voor inhoud en proces, effectief in communicatie;
• Uitstekend stakeholdermanagement: omgevingssensitief en politiek vaardig; en
• Een sterk en actief netwerk in de sociaal-culturele sector van de stad en regio Utrecht is een pré.

Aanbod

De VUU biedt een uitdagende en gevarieerde werkplek met een betrokken team.
In de salariëring en arbeidsvoorwaarden volgt de VUU de cao Welzijn en Maatschappelijke dienstverlening, schaal 12 met mogelijke uitloop naar schaal 13, afhankelijk van ervaring. De benoeming gaat bij voorkeur in het najaar van 2019 in.
Het betreft een dienstverband van 36 uur per week.

Inlichtingen

PublicSpirit kan u meer informatie verschaffen over de functie. Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met Brenda Kamps. Heeft u vragen over de sollicitatieprocedure, dan kunt u terecht bij projectassistente Audrey Valentijn, beiden bereikbaar via telefoonnummer 033 – 445 95 45. U kunt uw vraag tevens per e-mail aan ons voorleggen: info@publicspirit.nl.

Sollicitatie

U kunt reageren tot en met woensdag 4 september a.s..

Uw sollicitatie kunt u indienen via onze website (www.publicspirit.nl). Vanuit de vacatures op de website kunt u solliciteren via ‘direct solliciteren’. U kunt hier een motivatiebrief en een CV indienen. Indien uw sollicitatie correct door ons is ontvangen, krijgt u een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging.
Mocht de optie ‘direct solliciteren’ onverhoopt niet werken, dan kunt u uw sollicitatie ook mailen naar info@publicspirit.nl t.a.v. Brenda Kamps, onder vermelding van vacaturenummer 6915.

De planning van de procedure is als volgt:
• sluiting reactietermijn: wo. 4 september
• brievenselectie: eind week 36/begin week 37
• internetscreening geselecteerde kandidaten: begin week 37
• 1e selectieronde: eind week 37/week 38
• 2e selectieronde: week 39
• kennismakingsgesprek eindkandidaat met delegatie docentenraad en bureaumedewerkers: week 39
• arbeidsvoorwaardengesprek en benoeming: week 40, vóór 1 oktober

Direct solliciteren

Persoonsgegevens

Man Vrouw
PDF, DOC, DOCX 8M
8M
Toevoegen

Contactgegevens

Prive Werk
Toevoegen

Adresgegevens

PublicSpirit