Domeinmanager Bedrijfsvoering

Werkorganisatie Druten Wijchen, Wijchen, Gelderland
Toe aan een baan waarin je als domeinmanager Bedrijfsvoering écht het verschil kunt maken? Dan zit je goed bij de Werkorganisatie Druten Wijchen. Interesse? Je kunt reageren tot en met 4 december aanstaande (ref.nr. 7914).

WDW is een moderne organisatie waarin je niet alleen jezelf ontwikkelt, maar óók bijdraagt aan de samenleving!

Over Werkorganisatie Druten Wijchen

Werkorganisatie Druten Wijchen (WDW) is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Druten en Wijchen. Wij pakken samen de uitdagingen in ons gebied op. Zo willen we het wonen, het werken en het ondernemen voor de inwoners, de ondernemers en de maatschappelijke organisaties in de gemeenten Druten en Wijchen zo prettig mogelijk maken. Nu én in de toekomst. Samen maken wij het verschil. Bovendien investeert WDW als een goede werkgever in een prettige werkomgeving en een positieve sfeer.

Voor meer informatie, kijk op www.werkorganisatiedrutenwijchen.nl.

Organisatie
Al onze medewerkers (394 fte) zijn in dienst van de WDW. Vandaaruit werken ze voor beide gemeenten en verrichten alle reguliere gemeentelijke taken. Als organisatie staan we midden in de samenleving. We hebben intensief contact met de inwoners, de ondernemers en de instellingen.

De WDW biedt veel kansen voor vakbekwame, bevlogen medewerkers. Zij werken voor twee gemeenten tegelijkertijd, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraad en ambities. Om dat in goede banen te leiden, werken wij met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief. Wij geloven sterk dat een medewerker gelukkiger is als hij/zij zijn/haar talent kan ontwikkelen. Dat verhoogt de persoonlijke motivatie en de productiviteit van de organisatie.

De domein Bedrijfsvoering ondersteunt het primaire proces binnen de werkorganisatie. Op hoofdlijnen zijn dat Financiën (Beheer, Advies en Control), Inkoop, P&O, Juridische zaken, Informatiebeheer, Informatiemanagement en Facilitaire zaken. Het domein bestaat uit 60 fte.

Onze domeinen

De werkorganisatie Druten Wijchen bestaat uit vijf domeinen: Bestuur, Strategie en Projecten, Bedrijfsvoering, Fysieke leefomgeving, Publiekszaken en Sociale leefomgeving. Voor het domein Bedrijfsvoering zoeken we een nieuwe domeinmanager.

Wat ga je doen als domeinmanager Bedrijfsvoering?

Als domeinmanager Bedrijfsvoering ben je in de basis verantwoordelijk voor de aansturing van het domein Bedrijfsvoering verdeeld over negen teams.

Wij geloven in zelforganisatie en teamverantwoordelijkheid. Dit betekent dat jij de lijnen uitzet, waarbinnen de professionals op hun eigen autonome manier afwegingen kunnen maken. Daarbij hoort het aanspreken op zowel resultaat als professionele ontwikkeling en oog voor een goede balans tussen mens- en resultaatgericht leiderschap.

Je faciliteert de teams, zodat zij kunnen meebewegen met in- en externe ontwikkelingen. Om dit te realiseren, creëer je een veilige werkomgeving waarin sprake is van vertrouwen, verantwoordelijkheid, vrijheid en vakmanschap. Je stimuleert en faciliteert de verbinding tussen teams in het domein Bedrijfsvoering, de organisatie en de directie.

Je bent verantwoordelijk voor het bevorderen van verbinding, afstemming, samenwerking en informatie uitwisseling binnen en buiten het domein. Je adviseert over de prioritering en bestuurlijke afstemming. Ook ten aanzien van domeinoverstijgende beleidsontwikkeling.

De afgelopen jaren is er al flink ingezet op bovenstaande thema’s. Het is jouw verantwoordelijkheid om op een goede manier samen verder te bouwen.

Als domeinmanager met veranderkundige kwaliteiten ligt er de komende jaren nog een uitdaging op het gebied van strategische planvorming. Denk daarbij aan thema’s als hybride werken, P&C cyclus, arbeidsmarktbenadering etc.

Je bent natuurlijk ook lid van het managementteam (MT). Hierin toon je verantwoordelijkheid en lef voor de lange termijn visieontwikkeling en strategische bedrijfsvoering van de organisatie.

Over welke competenties moet jij echt beschikken als domeinmanager bedrijfsvoering?

  • Daadkrachtig en besluitvaardig
  • Politiek sensitief
  • Sociaal sensitief
  • Stressbestendig
  • Verbindend
  • Open, transparant en enthousiasmerend

Wat heb je in huis?

  • HBO of WO werk- en denkniveau;
  • Werkervaring in een vergelijkbare rol, in de breedte van de bedrijfsvoering (generalist);
  • Ervaring binnen het publieke domein;
  • Affiniteit met en kennis op hoofdlijnen van Financiën en ICT;
  • Affiniteit met zelforganisatie: je omarmt dit principe en draagt het enthousiast uit naar de medewerkers;
  • Ervaring met verandermanagement;
  • Je bent besluitvaardig en werkt met focus;
  • Natuurlijk heb je goede communicatieve kwaliteiten en een uitstekende politieke antenne;
  • Tot slot heb je relativeringsvermogen en gevoel voor humor!

Wat bieden wij?

  • Een zelfstandige, afwisselende en uitdagende baan die zich kenmerkt door een informeel karakter, korte communicatielijnen en een goede open werksfeer;
  • Een werkweek van 36 uur;
  • Een salaris van maximaal € 7.269,– bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband (schaalniveau 14). De hoogte van je salaris wordt bepaald aan de hand van je ervaring, opleiding en kwaliteiten;
  • Een Individueel Keuze Budget van 17,05% bovenop je bruto maandsalaris, waarmee je keuzes kunt maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen;
  • Flexibele werktijden met de mogelijkheid tot thuiswerken;
  • Een aantrekkelijke pensioenregeling bij het ABP;
  • Je krijgt een laptop en telefoon tot je beschikking;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

Meer informatie

PublicSpirit kan meer informatie verschaffen over de functie. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met mr. Miriam Oosterwijk. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kun je terecht bij projectassistente Diana de Groot, beiden bereikbaar via telefoonnummer 033 445 9050. Je kunt ons uiteraard ook per email bereiken via info@publicspirit.nl.

Solliciteren en planning

Ben je enthousiast over de functie van domeinmanager Bedrijfsvoering bij de Werkorganisatie Druten Wijchen? Aarzel niet en solliciteer!

Je wordt verzocht te reageren tot en met 4 december 2022.

Je sollicitatie indienen kan via onze website (www.publicspirit.nl). Vanuit de vacature op de website kun je via de knop ‘direct solliciteren’ een motivatiebrief en een cv uploaden. Indien je sollicitatie door ons is ontvangen, krijg je een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging. Je kunt je sollicitatie ook mailen naar info@publicspirit.nl onder vermelding van het referentienummer 7914

 Planning

  • Publicatie: 18 november 2022
  • Reactietermijn: tot en met 4 december 2022
  • Voorselectiegesprekken bij PublicSpirit: week 49-50
  • Presentatie kandidaten (shortlist): week 50
  • Selectiegesprekken: week 51 & 1
  • Benoeming: aansluitend

Direct solliciteren