Programmamanager Bestaanszekerheid

BMC, Amersfoort, Utrecht
BMC zoekt een Programmamanager Bestaanszekerheid voor haar adviesgroep Arbeidsmarkt en Bestaanszekerheid. Interesse? Je kunt reageren tot en met 3 juli aanstaande (ref.nr. 7798).

BMC bied je een afwisselende functie in de publieke sector met volop ontwikkelmogelijkheden en carrièreperspectief.

De adviesgroep Arbeidsmarkt en Bestaanszekerheid

Bestaanszekerheid is een urgent thema in Nederland, waarmee inwoners, gemeenten, overheidsinstanties en maatschappelijke organisaties te maken hebben en wat tot de nodige vraagstukken leidt binnen het publieke domein. De diverse aspecten die met bestaanszekerheid te maken hebben zijn versnipperd georganiseerd over diverse instanties en in diverse regelingen. BMC wil op het thema Bestaanszekerheid een integrale visie ontwikkelen die zowel over beleid, implementatie als uitvoering gaat.

De ambitie is dat BMC hét adviesbureau is als het gaat om de arbeidsmarkt en bestaanszekerheid:

  1. Wij leveren bijdragen die daadwerkelijk leiden tot een verbetering van de arbeidsmarkt en de bestaanszekerheid in al haar facetten en vervullen daarin een voorbeeldrol voor alle betrokken partijen.
  2. Wij leveren expertise op alle niveaus: van uitvoering tot strategie.

De adviesgroep Arbeidsmarkt en Bestaanszekerheid is één van de zes adviesgroepen binnen de pijler Sociaal Domein. In dit domein werken 30 (managing) consultants, 150 (beleids)adviseurs en 200 professionals in de uitvoering.

De adviesgroep Arbeidsmarkt en Bestaanszekerheid wil groeien in omvang, in kwaliteit en als team. Daarom is er ruimte voor een nieuwe functie: de rol van programmamanager Bestaanszekerheid. Deze functie is vergelijkbaar met die van managing consultant, en heeft een boegbeeld functie als het gaat om het thema Bestaanszekerheid.

Programmamanager Bestaanszekerheid
De programmamanager is een ervaren, toonaangevende adviseur, die zijn/haar sporen ruimschoots heeft verdiend. Je bent bekend met het reilen en zeilen van overheidsorganisaties, weet hoe de wereld van bestaanszekerheid in elkaar steekt en bent bekend met en hebt een netwerk in de sociale zekerheid (bijvoorbeeld UWV, SZW, Divosa, VNG, Stimulanz, Nibud, NVVK, woningbouwverenigingen, clientenorganisaties). Je neemt het voortouw bij het nog meer op de kaart zetten van BMC in het externe veld. Je bent hét boegbeeld op het gebied van bestaanszekerheid.

Samen met jouw collega’s in de adviesgroep breng je werelden bij elkaar, kom je tot oplossingen en zie je ontwikkelingen en kansen in de markt.

Je schakelt snel op vragen en actualiteiten in het veld, weet je weg te vinden – zowel intern als extern – om hier adequaat op te reageren.

Kortom: een rol met veel uitdaging, dynamiek én kansen in de inspirerende omgeving van een organisatie die écht hart heeft voor de publieke zaak.

Voor meer informatie:

https://www.bmc.nl/

Het Profiel

De ideale kandidaat

  • beschikt over (toonaangevende) kennis van en visie op de inhoud, dynamiek en uitdagingen binnen het werkveld sociale zekerheid, wonen en werk;
  • heeft minimaal een HBO+ werk- en denkniveau;
  • weet ontwikkelingen in het veld te vertalen naar kansen voor BMC en heeft hierin ook aantoonbaar zijn/haar sporen verdiend;
  • is goed bekend met het publieke domein, heeft een goed netwerk en heeft ervaring als programmamanager/adviseur/consultant;
  • heeft oog voor de uitvoering en plezier in het behalen van concrete resultaten;
  • doet het graag ‘samen’, heeft oog voor mensen, is een teamplayer die er zorg voor draagt dat zaken écht voor elkaar komen;
  • is een stevige persoonlijkheid die in staat is om zaken voor het voetlicht te brengen, keuzes te (doen) maken en wat nodig is in gang te zetten;
  • is verbindend, duidelijk, toegankelijk, en beschikt over voldoende vermogen om te kunnen relativeren;
  • is in staat vanuit een organisatievisie te redeneren en bevordert samenhang van beleid op organisatieniveau;
  • is in staat zaken, zowel intern als extern te relativeren.

Over BMC

In 1986 is BMC opgericht vanuit de overtuiging dat de bedrijfsvoering binnen de overheid kon worden verbeterd. In ruim 35 jaar is BMC uitgegroeid tot een gerenommeerd adviesbureau en hebben wij samen met onze opdrachtgevers veel bijzondere verbeterpraktijken ontwikkeld.

BMC draagt bij aan het realiseren van effectieve, krachtige oplossingen voor uitdagingen in de publieke sector. Met raad en daad: advies dat anticipeert op nieuwe ontwikkelingen én praktische implementatie. Hierbij staat het maatschappelijk resultaat voor de inwoner, de leerling en de cliënt centraal.

Hoogwaardig advies en implementatie met daadkracht
BMC voert hoogwaardige onderzoeks- en adviesopdrachten uit binnen 16 werkvelden in de publieke sector waaronder Sociale Zekerheid. Wij zijn partner van gemeenten, onderwijs- en zorginstellingen, woningcorporaties, culturele instellingen en meer. Bij BMC werken zelfstandige adviseurs met een groot hart voor de publieke zaak.

Daarnaast biedt BMC ondersteuning bij de implementatie van verbeteringen in beleid en uitvoering. Zo is BMC de partner op het gebied van werving en selectie, ook op executive level, en zijn er deskundige mensen in dienst voor interim- en veranderopdrachten.

BMC faciliteert ook een groot aantal opleidingsactiviteiten voor haar opdrachtgevers en professionals in de publieke sector.

Betrokken ondernemen
In het kader van ‘betrokken ondernemen’ geeft BMC de opgedane kennis uit de dagelijkse adviespraktijk terug aan de sector in debatten, intervisiebijeenkomsten, trainingen, workshops en masterclasses. BMC is inhoudelijk hoofdsponsor van veel branche- en beroepsverenigingen en verbindt zich graag aan maatschappelijke initiatieven van de opdrachtgevers.

Arbeidsvoorwaarden

De bedrijfscultuur is informeel en uitdagend. BMC werkt zoveel mogelijk digitaal en kent een flexibel kantoorconcept. Het kantoor is volgens dit concept ingericht.

Het salaris is marktconform. BMC heeft een Individueel Keuze Budget en een mobiliteitsregeling. De arbeidsomvang is bespreekbaar maar bedraagt minimaal 32 uur per week.

Meer informatie

PublicSpirit kan je meer informatie verschaffen over de functie. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met of Annemieke Hoefakker of Carine Leemereise, senior consultants bij PublicSpirit. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kun je terecht bij projectassistente Diana de Groot.

Zij zijn bereikbaar via het algemene nummer van PublicSpirit: 033 – 445 90 50.

Je kunt je vraag tevens per e-mail aan ons voorleggen: info@publicspirit.nl.

Solliciteren

De search en selectie voor deze functie worden begeleid door PublicSpirit.

Je sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk 3 juli 2022.

Je kunt je sollicitatie indienen via onze website (www.publicspirit.nl). Vanuit de vacature op de website kun je via de optie ‘direct solliciteren’ een motivatiebrief en een cv uploaden. Vermeld in je motivatiebrief het vacaturenummer: 7798

Als je sollicitatie door ons is ontvangen, krijg je een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging per e-mail.

Mocht je geen ontvangstbevestiging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

Planning procedure:

  • Reactietermijn : t/m zo. 3 juli
  • Voorselectiegesprekken : week 27,  4 t/m 8 juli
  • Selectiegesprekken : week 28 – 29,  11 t/m 22 juli
  • Referenties en arbeidsvoorwaarden : week 30
  • Benoeming : zo snel mogelijk

Zodra de definitieve data zijn vastgesteld, zullen deze worden gecommuniceerd.

Direct solliciteren