Managing Consultants Arbeidsmarkt

BMC, Amersfoort, Utrecht
Voor BMC zoeken wij ervaren en toonaangevende Managing Consultants voor de adviesgroep Arbeidsmarkt. Je kunt reageren tot en met vrijdag 14 januari a.s. (ref.nr. 7593).

BMC: Partners in verbetering

De Functie

De adviesgroep Arbeidsmarkt
De ontwikkeling van de arbeidsmarkt is nauw verbonden met de demografische ontwikkeling op langere termijn. Vergrijzing, ontgroening, levensverwachting maar ook migratie zijn belangrijk om te bepalen hoe de arbeidsmarkt zich de komende middellange en lange termijn zal ontwikkelen.

Op de huidige arbeidsmarkt zijn 3 arbeidsmarktlijnen te herkennen:

  • van werk naar werk;
  • van onderwijs naar werk;
  • van uitkering naar werk.

 

Wezenlijke thema’s daarbij zijn:

  • bestaanszekerheid;
  • de arbeidsparticipatie en dan met name het aanbod op de arbeidsmarkt van voldoende geschoold personeel dat aansluit bij de vraag;
  • in het verlengde van de arbeidsparticipatie het vermogen van werkenden om gedurende hun arbeidzaam leven in te spelen op de veranderingen die in de economie plaatsvinden (weerbaarheid en wendbaarheid).

 

De ambitie is dat BMC hét adviesbureau is als het gaat om de arbeidsmarkt:

  • Wij leveren bijdragen die daadwerkelijk leiden tot een verbetering van de arbeidsmarkt in al haar facetten en vervullen daarin een voorbeeldrol voor arbeidsmarktpartijen.
  • Wij leveren expertise op alle niveaus: van uitvoering tot strategie.

 

De adviesgroep groeien Arbeidsmarkt wil groeien in omvang, in kwaliteit en als team.

De adviesgroep Arbeidsmarkt valt onder het Sociaal Domein. In het Sociaal Domein werken 30 managing consultants, 150 (beleids)adviseurs en 200 professionals in de uitvoering. De managing consultants verwerven hun eigen opdrachten en zijn allen verbonden aan één van de 6 adviesgroepen die in het Sociaal Domein vallen. Elke adviesgroep heeft een partner die samen met de managing consultants zorg draagt voor de inhoudelijke ontwikkeling op het thema.

BMC maakt onderdeel uit van de Randstad Holding. Dit biedt kansen. Randstad heeft kennis en data van de arbeidsmarkt en kan daarmee een natuurlijke partner zijn voor de adviesgroep.

 

Managing consultant Arbeidsmarkt
Een managing consultant Arbeidsmarkt is een ervaren, toonaangevende adviseur, die zijn/haar sporen in de sector ruimschoots heeft verdiend.
Je bent bekend met het reilen en zeilen van overheidsorganisaties, weet hoe de arbeidsmarkt in elkaar steekt en bent bekend met en hebt een netwerk in de sociale zekerheid (bijv. UWV, SZW, Divosa, Cedris, VNO-NCW) op strategisch niveau. Je bent in staat je eigen opdrachten te acquireren. Je neemt het voortouw bij het nog meer op de kaart zetten van BMC in het externe veld.
Samen met jouw collega’s in de adviesgroep breng je werelden bij elkaar, kom je tot oplossingen en zie je ontwikkelingen en kansen in de markt.

Je schakelt snel op vragen en actualiteiten uit de markt, weet je weg te vinden – zowel intern als extern – om hier adequaat op te reageren.
Kortom: een rol met veel uitdaging, dynamiek én kansen in de inspirerende omgeving van een organisatie die écht hart heeft voor de publieke zaak.

Voor meer informatie:
https://www.bmc.nl/
https://www.youtube.com/watch?v=OE3KE_qtbNg

Het Profiel

De ideale kandidaat

  • beschikt over (toonaangevende) kennis van en visie op de inhoud, dynamiek en uitdagingen binnen het werkveld arbeidsmarkt;
  • heeft minimaal een HBO+ werk- en denkniveau;
  • weet ontwikkelingen in de markt te vertalen naar kansen voor BMC en heeft hierin ook aantoonbaar zijn/haar sporen verdiend;
  • is goed bekend met het publieke domein, heeft een goed netwerk en heeft ervaring als adviseur/consultant;
  • doet het graag ‘samen’, heeft oog voor mensen, is een teamplayer die er zorg voor draagt dat zaken écht voor elkaar komen;
  • is een stevige persoonlijkheid die in staat is om zaken voor het voetlicht te brengen, keuzes te (doen) maken en wat nodig is in gang te zetten;
  • is verbindend, duidelijk, toegankelijk, en beschikt over voldoende vermogen om te kunnen relativeren;
  • is in staat vanuit een organisatievisie te redeneren en bevordert samenhang van beleid op organisatieniveau;
  • en tot slot: een gezonde dosis humor mag natuurlijk niet ontbreken.

 

Over BMC

In 1986 is BMC opgericht vanuit de overtuiging dat de bedrijfsvoering binnen de overheid kon worden verbeterd. In 35 jaar is BMC uitgegroeid tot een gerenommeerd adviesbureau en hebben wij samen met onze opdrachtgevers veel bijzondere verbeterpraktijken ontwikkeld.

BMC draagt bij aan het realiseren van effectieve, krachtige oplossingen voor uitdagingen in de publieke sector. Met raad en daad: advies dat anticipeert op nieuwe ontwikkelingen én praktische implementatie. Hierbij staat het maatschappelijk resultaat voor de inwoner, de leerling en de cliënt centraal.

Hoogwaardig advies en implementatie met daadkracht
BMC voert hoogwaardige onderzoeks- en adviesopdrachten uit binnen 16 werkvelden in de publieke sector waaronder Sociale Zekerheid en arbeidsmarkt.
Wij zijn partner van gemeenten, onderwijs- en zorginstellingen, woningcorporaties, culturele instellingen en meer. Bij BMC werken zelfstandige adviseurs met een groot hart voor de publieke zaak.

Daarnaast biedt BMC ondersteuning bij de implementatie van verbeteringen in beleid en uitvoering. Zo is BMC de partner op het gebied van werving en selectie, ook op executive level, en zijn er deskundige mensen in dienst voor interim- en veranderopdrachten.

BMC faciliteert ook een groot aantal opleidingsactiviteiten voor haar opdrachtgevers en professionals in de publieke sector.

Betrokken ondernemen
In het kader van ‘betrokken ondernemen’ geeft BMC de opgedane kennis uit de dagelijkse adviespraktijk terug aan de sector in debatten, intervisiebijeenkomsten, trainingen, workshops en masterclasses. BMC is inhoudelijk hoofdsponsor van veel branche- en beroepsverenigingen en verbindt zich graag aan maatschappelijke initiatieven van de opdrachtgevers.

Arbeidsvoorwaarden

De bedrijfscultuur is informeel en uitdagend. BMC werkt zoveel mogelijk digitaal en kent een flexibel kantoorconcept. Het kantoor is volgens dit concept ingericht.
Het salaris is marktconform.
BMC heeft een Individueel Keuze Budget en een mobiliteitsregeling.

De arbeidsomvang is bespreekbaar maar bedraagt minimaal 32 uur per week.

Meer informatie

PublicSpirit kan je meer informatie verschaffen over de functie. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Carine Leemereise of Annemieke Hoefakker, senior consultants bij PublicSpirit. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kun je terecht bij projectassistente Audrey Valentijn.
Zij zijn bereikbaar via het algemene nummer van PublicSpirit: 033 – 445 90 50.

Je kunt je vraag tevens per e-mail aan ons voorleggen: info@dev.publicspirit.nl.

Solliciteren

De search en selectie voor deze functie worden begeleid door PublicSpirit.

Je sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk vrijdag 14 januari a.s.

Je kunt je sollicitatie indienen via onze website (www.publicspirit.nl). Vanuit de vacature op de website kun je via de optie ‘direct solliciteren’ een motivatiebrief en een cv uploaden. Vermeld in je motivatiebrief het vacaturenummer: 7593.

Als je sollicitatie door ons is ontvangen, krijg je een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging per e-mail. Mocht je geen ontvangstbevestiging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

 

Planning procedure:

  • Reactietermijn : t/m zo. 14 januari
  • Voorselectiegesprekken : week 2 + 3
  • Presentatie sollicitaties kandidaten bij BMC : week 3
  • Selectiegesprekken : week 4
  • Referenties en arbeidsvoorwaarden : 2e helft januari
  • Benoeming : voor 1 februari

Zodra de definitieve data zijn vastgesteld, zullen deze worden gecommuniceerd.

Direct solliciteren