Manager Klant & Wonen

Elkien, Heerenveen, Friesland
Voor Elkien zoeken wij een manager Klant en Wonen. De reactietermijn is inmiddels verstreken, je kunt niet meer reageren.

Elkien is een corporatie met hart voor mensen, waar wonen meer is dan een huis alleen.

Woningcorporatie Elkien heeft een stevige ambitie de komende jaren. Nóg klantgerichter, resultaatgerichter en wendbaarder worden. In de sector willen ze tot de top behoren als het gaat om de klantwaardering. De kernwaarden – Samen, Duidelijk, Doen – moeten nog duidelijker zichtbaar worden in hoe ze met de klant, de samenwerkingspartners en met elkaar omgaan. Dat vraagt wat van de medewerkers en zeker ook van het management. Hou je van een stevige uitdaging en wil je graag werken in een omgeving waar je écht een verschil kunt maken?

Waar kom je terecht?

Elkien is een corporatie met hart voor mensen, waar wonen meer is dan een huis alleen. Elkien noemt zichzelf niet voor niets de Thuiscorporatie. Thuis voelen en thuis geven, dat is waar het om draait. Om dat waar te maken werken we nauw samen met onze huurders en partners. Elkien verhuurt ongeveer 20.000 woningen in vier Friese gemeenten: Leeuwarden, Súdwest Fryslân, Heerenveen en Opsterland.

Er werken circa 180 medewerkers bij Elkien; op het hoofdkantoor in Heerenveen of op de contactpunten in Sneek en Leeuwarden. De organisatiecultuur is warm en betrokken maar ook resultaatgericht en biedt volop ruimte voor innovatie en ontwikkeling. Procesgericht werken vanuit de principes van LEAN-management vormen de basis van continu verbeteren. Natuurlijk staat de huurder daarbij centraal.

Wat ga je doen?

Er wacht je een stevige (verander)klus waarin je veel ruimte en vrijheid krijgt om resultaten te boeken. Als manager Klant en Wonen ben je lid van het MT en rapporteer je aan één van de twee bestuurders. Je geeft leiding aan de afdeling en bent verantwoordelijk voor alle klantcontacten in het klantservicecentrum, het verhuurproces in al haar facetten en de leefbaarheid in wijken en buurten. De afdeling is in transitie en het is belangrijk dat je de ingezette koers en ontwikkeling omarmt en gaat bouwen vanuit de contouren die voor de afdeling zijn neergelegd. Gelukkig sta je er niet alleen voor: samen met een team van specialisten en operationeel leidinggevenden stuur je de dagelijkse activiteiten aan. Samen vertalen jullie de visie van Elkien naar operationele doelstellingen die je vervolgens monitort en rapporteert. Je creëert een cultuur waarin voortdurend verbeteren de standaard is, door slimmer te organiseren en gebruik te maken van beschikbare data en technologie. Waar afspreken, uitspreken en aanspreken de basis legt voor vertrouwen en resultaten. Dat uitstekende dienstverlening gaat om een combinatie van aandacht voor de klant en efficiënte administratieve processen snap jij als geen ander. Digitaal waar het kan, persoonlijk waar het moet; je kon het zelf bedacht hebben!

Wat neem je mee?

Allereerst een enorme hoeveelheid energie en gedrevenheid om het verschil te maken en echt resultaat te boeken. Maar als belangrijke pilaar in de organisatie heb je nog veel meer in huis: een sterke en innemende persoonlijkheid, excellente communicatie skills en authenticiteit. Je schakelt moeiteloos tussen verschillende onderwerpen, weet het overzicht te bewaren en ziet snel de samenhang. Je bent een echte verbinder, kunt erg goed samenwerken en bent een daadkrachtig leider, die verschillende belangen moeiteloos aan elkaar weet te knopen. Je bent ondernemend en innovatief, hebt lef om nieuwe dingen uit te proberen. Aandacht voor mensen én voor het resultaat gaan bij jou hand in hand. Het spreekt vanzelf dat je de sector een warm hart toe draagt en graag van maatschappelijke betekenis wilt zijn.

Je bent verder

  • een ervaren leidinggevende die de visie weet te vertalen naar afdelingsniveau en die de verantwoordelijkheden kan beleggen binnen de teams van de afdeling;
  • een leidinggevende die, met voldoende kennis van de inhoud, helder en transparant de doelen stelt en afwijkingen stevig weet te benoemen; en die de medewerkers en het huurderbelang effectief representeert binnen het MT;
  • een leidinggevende die energie krijgt van het ontwikkelen van competenties van medewerkers en hen vanuit een coachende stijl, visie en enthousiasme mee weet te nemen in veranderingen;
  • een visievolle, ondernemende collega. Met strategisch inzicht, organisatie-verantwoordelijkheid, omgevingsbewustzijn;
  • een onafhankelijke en sterke gesprekspartner van MT-leden en de directeur bestuurders;
  • goed in staat groepsdynamische processen te doorgronden en bespreekbaar te maken.
  • een persoon die positieve energie uitstraalt en vol passie de rol uitvoert.

Kennis van en/of ervaring in de sector is een zeer sterke pré.

Arbeidsvoorwaarden

Elkien hanteert de cao Woondiensten en biedt daarnaast ook prima aanvullende arbeidsvoorwaarden aan. De functie manager Klant en Wonen is ingeschaald in functieschaal M met een maximum in de schaal van € 6.964,– bruto per maand bij een fulltime dienstverband.

Elkien heeft een werkconcept waarin veel flexibiliteit zit. Ten aanzien van werktijden maar ook wat betreft thuis of op kantoor werken. Voor de manager Klant en Wonen geldt dat een aanwezigheid van minimaal 2 dagen op kantoor vereist is. Het kantoor is gevestigd in Heerenveen, direct naast de snelweg en op korte afstand van het OV waardoor het vanuit grote delen van Nederland goed bereikbaar is.

Het betreft een jaarcontract met de intentie om het contract om te zetten naar onbepaalde tijd. Een contract voor 80% is bespreekbaar.

Meer informatie

PublicSpirit kan je meer informatie verschaffen over deze functie. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Brenda Kamps, senior consultant.
Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kun je terecht bij Karin Mulder, projectassistente. Beiden zijn bereikbaar via telefoonnummer 033 – 445 9294. Je kunt jouw vraag tevens per e-mail aan ons voorleggen: info@publicspirit.nl.

Solliciteren

Jouw sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk zondag 19 september.

Je kunt jouw sollicitatie indienen via onze website (www.publicspirit.nl). Vanuit de vacature op de website kun je via ‘direct solliciteren’ een motivatiebrief (onder vermelding van vacaturenummer 7534) en een cv indienen. Indien jouw sollicitatie door ons is ontvangen, krijg je een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging. Mocht je geen ontvangstbevestiging ontvangen, dan verzoeken wij je contact met ons op te nemen.

De planning van de procedure is als volgt:

Sluiting reactietermijn: zondag 19 september
Bespreken shortlist (zonder kandidaten): maandag 4 oktober
Eerste selectieronde bij Elkien: vrijdag 8 oktober (09.00-13.00 uur)
Arbeidsvoorwaardengesprek: datum n.n.b.
Afronden voor 16 oktober

De huidige interim-manager vertrekt op 1 november. We streven naar een zo spoedig mogelijke invulling van de vacature.

 

 

 

Direct solliciteren